본문 바로가기
영어

[영어 회화] 감사 마음 전하기

by 긍열! 2021. 6. 1.
728x90

1. Thank you. 변형

2. Thank you. 대체

3. Thank you 뒤에 덧붙일 말들.

 

*밑줄 친 부분은 상황에 맞게 내용을 수정해 쓰는 부분.

*[  ]은 대체 가능 부분.

 

1. Thank you. 변형

 

Thank you.

Thank you so much.

Thank you very much. 

Thanks a lot. 

Thank you for your help.

 

2. Thank you. 대체

I appreciate it.

I really appreciate it. 

I appreciate your help.

Your help is appreciated. 

 

I'm (so/very/eternally) grateful.  : 난 (정말/정말/영원히) 감사해.

I'm grateful for your help. / to be here. / that you helped me.

 

I'm (so/very/eternally) thankful.  : 난 (정말/정말/영원히) 감사해.

I'm thankful for being here. / to meet you. / that you are my friends.

 

3. Thank you 뒤에 덧붙일 말들.

You shouldn't have. : 안 그래도 되는데

You didn't have to. : 안 그래도 되는데

 

I can't thank you enough. : 뭐라고 감사의 말을 해야할지 모르겠어요. 충분히 감사해 할 수가 없네요.

Words cannot describe[express] how thankful[grateful] I am. : 말로는 제가 얼마나 감사한지 표현할 수가 없네요.

 

I owe you one. : 제가 이번 한 번 신세 지네요

I owe it to you. : 제가 신세 지네요.

That was so nice of you. : 정말 친절하시네요.

That was really kind of you. : 정말 친절하시네요.

It's really nice of you to help me. : 저를 도와주시다니 정말 친절하시네요.

 

You're the best. : 당신이 최고예요.

You're a lifesaver. : 당신은 제 생명의 은인이에요.

 

It means a lot to me. : 저한텐 정말 큰 의미에요.

It means so much. : 저한텐 정말 큰 의미에요.

It means the world to me. : 저한텐 정말 큰 의미에요.

 

You made my day. : 덕분에 제 하루가 행복해졌어요. 덕분에 기분 좋아졌어요.

You made my night : 덕분에 제 하루가 행복해졌어요. (You made my day를 저녁에 쓸 때)

 

If it wasn't for you, I wouldn't do that.  : 당신이 없었으면 전 이걸 해내지 못했을 거에요.

I couldn't have done it without you. : 당신이 없었으면 전 이걸 해내지 못했을 거에요.

 

 

 

 

[영어 회화] 감사 표현에 대답하기

1. 천만에, 별 말씀을 2. 제가 좋아서 한 일인데요 1. 천만에, 별 말씀을 You're welcome : 천만에요. Don't mention it : 별 말씀을요. No need to thank me : 고마워하지 않아도 돼요, 별 말씀을요 No worries..

jiminish.tistory.com

 

사진 출처)

1.https://www.rd.com/list/funny-thank-you-memes/

2.https://makeameme.org/meme/dont-forget-we-5c7869

3.https://www.rd.com/list/funny-thank-you-memes/

728x90